Top برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری Secrets

Wiki Article

رژیم کتو به جای اینکه بر روی کالری شماری، محدود کردن حجم غذا، ورزش بیش از حد یا انگیزه بسیار زیاد تمرکز کند، نگاه متفاوتی به کاهش وزن و بهبود سلامتی دارد.

بااین‌حال اگر فردی که از یک برنامه کتوژنیک پیروی می‌کند به مدت یک ماه وزن کم نکند، به او توصیه می‌شود تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود ایجاد کرده و با یک متخصص تغذیه برای ارزیابی دقیق رژیم غذایی خود صحبت کند.

مصرف بیشتر آب در طول روز برای دفع کتون (می‌توانید برای بهتر شدن بوی دهان در لیوان آب خود چند برگ نعناع یا یک تکه لیمو ترش یا زنجبیل بیندازید.)

این کار می‌تواند به شما کمک کند مطمئن شوید و گام‌های مناسبی برای موفقیت در رژیم کتو بردارید.

در این رژیم کیتو ۳۰ درصد از کالری‌های دریافتی را کربوهیدرات تشکیل داده و در عین حال ۴۰ درصد چربی و ۳۰ درصد پروتئین دارد.

فقدان میوه‌های غنی از فیبر و فراوانی گوشت‌های حاوی چربی اشباع، ممکن است کلسترول خون شما را افزایش داده باشد.

 برخی مواد غذایی منبع خوبی از این ریزمغذی‌ها هستند مانند اسفناج، کدو حلوایی، آواکادو، شکلات تلخ و…(دقت شود به اندازه‌ای که در رژیم غذایی شما ذکر شده است، باید از این مواد غذایی استفاده شود نه بیشتر).

نوشابه، آب میوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، اسموتی، میلک شیک، آبجو، شیر سویا، شیر نارگیل

البته به خاطر داشته رژیم کتوژنیک خوبه یا نه باشید که تحقیقات هنوز در مورد بسیاری از فواید این رژیم غذایی، محدود است و نمی‌توان نظر قطعی در مورد آن داد.

در کتوژنیک نیز همانند هر رژیم لاغری دیگری، بازگشت به سبک غذا خوردن عادی می‌تواند دشوار باشد. پس از محدود کردن کربوهیدرات‌های خود برای مدت طولانی، به احتمال زیاد زمانی که به خودتان اجازه می‌دهید دوباره آن‌ها را مصرف کنید، ممکن است در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید.

سیب زمینی شیرین: برخی از آخرین چیزهایی که باید دوباره به رژیم غذایی پس از کتو اضافه کنید، نان سبوس‌دار غنی از کربوهیدرات، برنج قهوه‌ای و سیب‌زمینی (از جمله سیب‌زمینی شیرین) است، زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است.

بعد از خروج از رژیم کتو احساس گرسنگی غالب می‌شود بنابراین مصرف پروتئین سالم در کنار کربوهیدرات مهم است.

بنابراین اگر سلامت خود و جنینتان برایتان مهم است قید اینگونه رژیم ها را در دوران بارداری بزنید و برای دریافت رژیم بارداری حتما از یک متخصص یا مشاور تغذیه کمک بگیرید.

رژیم کتو همچنین می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند، آکنه را بهبود بخشد و ظاهر رگ‌های واریسی را کاهش دهد.

Report this wiki page